права споживача

Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов’язки визначає Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 № 1875-IV. Читать далее

До питання про виплату заробітної плати та соціальних виплат через платіжні картки.

Кожний працюючий громадянин має право на отримання винагороди за виконану роботу та соціальний захист в межах, встановлених законодавством. Зазначене право громадян гарантується Конституцією України та законами, що регулюють питання оплати праці та соціального захисту. Читать далее

Конституційний Суд України у Справі N 1-26/2011 10 листопада 2011 року розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним зверненням громадянина Степаненка А.М. щодо офіційного тлумачення положень пункту 23 статті 1, абзацу другого частини четвертої, пункту 2 частини сьомої статті 11, частини восьмої статті 18, частини третьої статті 22 Закону України “Про захист прав споживачів” Читать далее

Ще зовсім недавно громадянам України здавалось, що банківський кредит є надійним джерелом зростання власного добробуту. В кредит купували квартири, машини, побутову техніку, мобільні телефони і навіть продовольчі товари. Пропозиціями щодо оформлення кредитних карток були завалені поштові скриньки. Додатково дивись (у спорах із банками).

Споживачі фінансових посулуг не завжди усвідомлювали зміст тих відносин учасниками яких вони виступали, а банки майже ніколи і не намагались пояснити цим позичальникам можливі наслідки таких правовідносин. До того ж, деякі банки взагалі вводили в оману пропонуючи кредити за нульовою ставкою. При цьому, на мою думку, у чому я сам мав можливість переконатись банки свідомо чи з необачності практично в кожному випадку укладання кредитного договору жодним чином не намагались звернути увагу позичальника на його обов’язки за цим договором та повідомити про можливі наслідки його невиконання або несвоєчасного виконання. І от настав жовтень 2008 року, і право громадянина отримати в банку кредит перетворилося на обов’язок його повернути. Читать далее

У разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб’єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування, у тому числі ресторанного господарства, несуть відповідальність за:

1)      відмову споживачу в реалізації його прав: Читать далее

Крім інших випадків порушень прав споживачів, які можуть бути встановлені та доведені виходячи з відповідних положень законодавства у сфері захисту прав споживачів, вважається, що для цілей застосування Закону «Про захист прав споживачів» та пов’язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо: Читать далее

Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.
Інформація про продукцію повинна містити: Читать далее

Споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя, здоров’я, навколишнього природного середовища, а також не завдавала шкоди його майну.

У разі відсутності нормативних документів, нормативно-правових актів, що містять обов’язкові вимоги до продукції, використання якої може завдати шкоди життю, здоров’ю споживача, навколишньому природному середовищу, а також майну споживача, відповідні органи виконавчої влади, що здійснюють державний захист прав споживачів, зобов’язані негайно заборонити випуск і реалізацію такої продукції. Читать далее

Інколи, на мою думку, необхідно використовувати право, яке найбільш правильне. З цього приводу, був на моїй пам’яті випадок коли один чолов’яга купив кавоварку, прийшов додому, залив водички, включив у електромережу, чекає каву, проходить п’ять хвилин, десять нічого. Тобто, кавоварка поламана, але індикатор напруги (червона лампочка) світиться. Знаючи свої права щодо неякісного товару (Розглядали в частині І), наш герой помчався у магазин і обміняв кавоварку на гроші. Тобто, чолов’яга не заявив продавцю про те, що він купив товар неналежної якості, а скористався правом споживача при придбанні товару належної якості.  Чесно чи нечесно не мені судити, факт залишається фактом інколи, якщо факт неякісності неможливо одразу встановити, дійсно краще скористатись  правом споживача при придбанні товару належної якості. Читать далее

Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Гарантійний строк на комплектуючі вироби повинен бути не менший, ніж гарантійний строк на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором. Читать далее